Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The role of knowledge orientation in creating a competitive advantage of an enterprise in the process of internationalization

2011/03/N/HS4/00429

Keywords:

knowledge knowledge orientation internationalization competitive advantage

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing
  • HS4_12: Living conditions and standards, income distribution, poverty
  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Marcin Soniewicki 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: PRELUDIUM 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 75 480 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-22

Project end date (Y-m-d): 2015-08-21

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (15)
  • Book publications / chapters in book publications (7)
  1. The characteristics of knowledge management processes in the Polish service industry companies
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2014, tom: 7, strony: 40-46), Wydawca: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa (TNOiK)
    Status:
    Published
  2. Wykorzystanie kooperacyjnych źródeł wiedzy w przedsiębiorstwach usługowych
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    STUDIA OECONOMICA POSNANIENSIA (rok: 2014, tom: 1(262), strony: 46-60), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
  3. Market orientation and competitiveness of Polish manufacturing companies
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    International Business and Global Economy (rok: 2017, tom: 36, strony: 209-221), Wydawca: Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny
    Status:
    Accepted for publication
    DOI:
    10.4467/23539496IB - link to the publication
  4. Knowledge Transfer Importance for Competitiveness of Service Industry Companies in Internationalization Process
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2016, tom: XVII (3) cz. 2, strony: 193-208), Wydawca: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk
    Status:
    Published
  5. The use of external knowledge sources by Polish private and state owned enterprises in the internationalization process
    Authors:
    Marcin Soniewicki, Łukasz Wawrowski
    Academic press:
    Journal of Economics and Management (rok: 2015, tom: 22, strony: 75-95), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Published
  6. The use of external knowledge sources in manufacturing companies
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie (rok: 2015, tom: 4 (37), strony: 89-97), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Published
  7. Knowledge Acquisition and Competitiveness of Manufacturing Enterprises
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    International Journal of Business Development and Research (rok: 2016, tom: 3, strony: 27-42), Wydawca: Kasetsart University
    Status:
    Published
  8. Knowledge Management, Market Orientation and Competitiveness of Service Industry Companies
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Modern Management Review (rok: 2017, tom: XXII, strony: 131-146), Wydawca: Politechnika Rzeszowska, Wydział Zarządzania
    Status:
    Published
  9. The Importance of Attitude to Knowledge and Innovation for Performance of Manufacturing Enterprises Operating Either Locally or Internationally, International Journal of Management
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    International Journal of Management, Knowledge and Learning (rok: 2016, tom: 5(1), strony: 23-36), Wydawca: ToKnowPress
    Status:
    Published
  10. Znaczenie zewnętrznych źródeł wiedzy w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw budowlanych
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Kwartalnik Naukowy "Organizacja i Zarządzanie" (rok: 2017, tom: 2(38), strony: 125-138), Wydawca: Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania
    Status:
    Published
  11. The importance of knowledge management systems for service industry companies operating locally and internationally
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Online Journal of Applied Knowledge Management (rok: 2017, tom: 5(2), strony: 76-91), Wydawca: The International Institute for Applied Knowledge Management (IIAKM)
    Status:
    Published
  12. Competitiveness of trading companies – the role of selected knowledge sources
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Kwartalnik "Organizacja i Kierowanie" , Wydawca: Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk oraz Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
    Status:
    Accepted for publication
  13. Knowledge Management Systems in the Polish Private, State and Foreign Owned Companies
    Authors:
    Marcin Soniewicki, Łukasz Wawrowski
    Academic press:
    Journal of Information and Organizational Sciences (rok: 2017, tom: 41(2), strony: ), Wydawca: Faculty of Organization and Informatics University of Zagreb
    Status:
    Accepted for publication
  14. Znaczenie wykorzystania technologii informatycznych w procesach zarządzania wiedzą przedsiębiorstw budowlanych
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Nauki o zarządzaniu , Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Submitted
  15. Synergy between market orientation and knowledge management in building competitive advantage of trading companies
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2016, tom: 1, strony: 45552), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  1. The Importance of Market Orientation in Creating a Competitive Advantage of Micro, Small, and Medium-Sized Companies in the Internationalization Process
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Book:
    Optimal Management Strategies in Small and Medium Enterprises (rok: 2017, tom: I, strony: 45312), Wydawca: IGI Global
    Status:
    Published
  2. Znaczenie wiedzy w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej polskiej gospodarki – propozycje dla polityki makroekonomicznej
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Book:
    Edukacja i kapitał intelektualny w gospodarce opartej na wiedzy (rok: 2015, tom: I, strony: 155-165), Wydawca: Akademia Finansów i Biznesu Vistula
    Status:
    Published
  3. -
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Book:
    Zarządzanie wiedzą a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego: ujęcie teoretyczne i praktyczne (rok: 2017, tom: -, strony: 1-152), Wydawca: Difin
    Status:
    Published
  4. Knowledge transfer in manufacturing companies in the internationalisation process
    Authors:
    Marcin Soniewicki, Aleksandra Hauke-Lopes
    Book:
    Changes and Challenges in the Modern World Economy. Recent Advances In Research on International Economics & Business (rok: 2016, tom: I, strony: 169-187), Wydawca: Poznan University of Economics and Business
    Status:
    Published
  5. Interdependence between forms of companies international activity and use of external knowledge sources
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Book:
    Managing Intellectual Capital and Innovation for Sustainable and Inclusive Society (rok: 2015, tom: I, strony: 1389-1397), Wydawca: ToKnowPress
    Status:
    Published
  6. -
    Authors:
    Marcin Soniewicki
    Book:
    The company's international competitive advantage - the role of knowledge (rok: 2015, tom: I, strony: 1-188), Wydawca: Difin
    Status:
    Published
  7. Competitiveness of Manufacturing Enterprises – The Role of Information and Communication Technologies Supporting Knowledge Management
    Authors:
    Marcin Soniewicki, Wojciech Roszka
    Book:
    Proceedings of the 11th International Conference on Innovation & Management (rok: 2014, tom: I, strony: 1063-1069), Wydawca: Wuhan University of Technology Press
    Status:
    Published