Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Hybrid predictive models in relationship marketing

2011/01/B/HS4/04758

Keywords:

web usage patterns cross-sell and up-sell market basket analysis sequences classification trees e-CRM customer acquisition customer loyalty churn analysis marketing research

Descriptors:

  • HS4_7:

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania

woj. małopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Mariusz Łapczyński 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: OPUS 1 - announced on 2011-03-15

Amount awarded: 77 620 PLN

Project start date (Y-m-d): 2011-12-01

Project end date (Y-m-d): 2014-05-31

Project duration:: 30 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. komputer stacjnoarny z monitorem i dsykiem twardym (10 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (7)
  1. Analiza wzorców zachowań klientów e-sklepu za pomocą reguł sekwencyjnych i łańcuchów Markowa
    Authors:
    Mariusz Łapczyński
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2013, tom: nr 4, tom III, strony: 159-169), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  2. Number of clusters and the Quality of Hybrid Predicitve Models in Analytical CRM
    Authors:
    Mariusz Łapczyński, Bartłomiej Jefmański
    Academic press:
    Studies in Logic, Grammar and Rethoric (rok: 2014, tom: 37(50), strony: 141-157), Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
    Status:
    Published
    DOI:
    10.2478/slgr-2014-0022 - link to the publication
  3. Discovering patterns of users' behaviours in an e-shop – comparison of consumer buying behaviours in Poland and other European countries
    Authors:
    Mariusz Łapczyński, Sylwester Białowąs
    Academic press:
    Management S Gouvernance. Enterprises - Territoires - Societes (rok: 2013, tom: nr 10, strony: 79-86), Wydawca: Reseau PGV Peys de Groupe Vysegrad
    Status:
    Published
  4. Discovering patterns of users' behaviours in an e-shop – comparison of consumer buying behaviours in Poland and other European countries
    Authors:
    Mariusz Łapczyński, Sylwester Białowąs
    Academic press:
    Management S Gouvernance. Enterprises - Territoires - Societes (rok: 2013, tom: nr 10, strony: 79-86), Wydawca: Reseau PGV Peys de Groupe Vysegrad
    Status:
    Published
  5. Wizualizacja reguł sekwencyjnych w analizie zachowań internautów
    Authors:
    Mariusz Łapczyński
    Status:
    Accepted for publication
  6. O interdyscyplinarnym charakterze analitycznego CRM
    Authors:
    Mariusz Łapczyński
    Status:
    Accepted for publication
  7. Wpływ liczby skupień na jakość predykcyjnych modeli hybrydowych
    Authors:
    Mariusz Łapczyński, Bartłomiej Jefmański
    Status:
    Accepted for publication