Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Jak poziom kompetencji oraz immersja w drugim języku modulują interferencję między językami? Mechanizmy kontrolne leżące u podstaw rozumienia języka przez osoby dwujęzyczne.

2014/15/N/HS6/04188

Słowa kluczowe:

dwujęzyczność interferencja międzyjęzykowa mechanizmy kontrolne w rozumieniu języka poziom kompetencji w drugim języku immersja w drugim języku

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Joanna Durlik-Marcinowska 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 8 - ogłoszony 2014-09-15

Przyznana kwota: 101 480 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-08-05

Zakończenie projektu: 2018-10-04

Planowany czas trwania projektu: 27 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. mikrofon. Za kwotę 400 PLN
  2. bezprzewodowy dysk zewnętrzny. Za kwotę 600 PLN
  3. komputer przenośny (laptop). Za kwotę 4 000 PLN

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (1)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Interference and Inhibition in Bilingual Language Comprehension: Evidence from Polish-English Interlingual Homographs IF: 3,54
    Autorzy:
    Joanna Durlik, Jakub Szewczyk, Marek Muszyński, Zofia Wodniecka
    Czasopismo:
    PLoS ONE (rok: 2016, tom: 11(3): e0151430, strony: 44579), Wydawca: PLoS ONE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0151430 - link do publikacji
  1. Rola i znaczenie odmienności kulturowej i językowej w procesie diagnozy. Wybrane zagadnienia
    Autorzy:
    Barzykowski, K., Durlik, J., Grzymała-Moszczyńska, H.
    Książka:
    Logopedia międzykulturowa. Logopedia XXI wieku. (rok: 2018, tom: nd, strony: 176-208), Wydawca: E. Czaplewska, S. Milewski (red.)
    Status:
    Opublikowana
  2. Kiedy 1 + 1 ≠ 2 czyli jak dwujęzyczni przyswajają i przetwarzają język(i)?
    Autorzy:
    Wodniecka, Z., Mieszkowska, K., Durlik, J., Haman, E.
    Książka:
    Logopedia międzykulturowa. Logopedia XXI wieku. (rok: 2018, tom: nd, strony: bd), Wydawca: E. Czaplewska, S. Milewski (red.)
    Status:
    Opublikowana