Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Teorie pedagogiczne, polityki oświatowe a polityczna konstrukcja społeczeństwa. Analiza relacji w świetle "retoryki ontologicznej" E.Laclau

2014/15/B/HS6/03580

Słowa kluczowe:

dyskurs ontologia retoryka polityka tożsamość

Deskryptory:

  • HS1_5: Filozofia człowieka, teorie osoby, filozofia kultury, filozofia społeczna
  • HS6_12: Teoria i filozofia wychowania, historia oświaty i wychowania
  • HS6_8: Pedagogika ogólna, porównawcza i kultury

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych

woj. pomorskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Tomasz Szkudlarek 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 8 - ogłoszony 2014-09-15

Przyznana kwota: 137 189 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-07-01

Zakończenie projektu: 2018-07-13

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Teoria jako ontologiczna retoryka: Rousseau i krystalizacja dyskursu pedagogicznego [Theory as ontological rhetoric: Rousseau and the crystallization of the discourse of education
    Autorzy:
    Szkudlarek Tomasz,
    Czasopismo:
    Kultura – Społeczeństwo – Edukacja (rok: 2017, tom: 2(12), strony: 55-82), Wydawca: Adam Mickiewicz University Press
    Status:
    Opublikowana
  2. From o Expression to Constitution: The Ontological Rhetorics of Education Policy in the United States
    Autorzy:
    F.Tony Carusi
    Czasopismo:
    Journal of Education Policy , Wydawca: Taylor&Francis
    Status:
    Złożona
  3. Postulational Rhetoric and Presumptive Tautologies: The Genre of the Pedagogical, Negativity, and the Political
    Autorzy:
    Tomasz Szkudlarek
    Czasopismo:
    Studies in Philosophy and Education (rok: 2018, tom: 37, strony: 45302), Wydawca: Springer Netherlands
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11217-018-9621-8 - link do publikacji
  4. Why Bother Teaching? Despairing the Ethical through Teaching that Does Not Follow
    Autorzy:
    F. Tony Carusi
    Czasopismo:
    Studies in Philosphy and Education (rok: 2017, tom: 36, strony: 633-645), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11217-017-9569-0 - link do publikacji
  5. Punk Theory: On the future of thinking in the time of no future
    Autorzy:
    Tomasz Szkudlarek
    Czasopismo:
    Research in Education (rok: 2017, tom: 97(1) 49–55, strony: 49-55), Wydawca: SAGE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/0034523717714070 - link do publikacji
  1. Roz. 1 - 7
    Autorzy:
    Tomasz Szkudlarek
    Książka:
    On the Politics of Educaitonal Theory. Rhetoric, theoretical ambiguity, and the construciton of society. (rok: 2016, tom: 1, strony: 1-144), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana