Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Patologie w zachowaniach konsumentów na rynku - typologia, modele

2013/11/B/HS4/01470

Słowa kluczowe:

patologie zachowania konsumentów modele typologia determinanty

Deskryptory:

  • HS4_7: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS4_11: Warunki i jakość życia, dochody, ubóstwo

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

woj. śląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Sławomir Smyczek 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 6 - ogłoszony 2013-09-16

Przyznana kwota: 258 220 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2014-07-01

Zakończenie projektu: 2017-07-27

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. komputer przenosny. Za kwotę 10 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (10)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (4)
  • Publikacje książkowe (13)
  1. Zjawisko patologii w zachowaniach konsumentów
    Autorzy:
    Agnieszka Marie
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: 8, strony: 370-378), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
  2. Determinanty rozwoju patologicznych zachowań konsumentów na rynkach finansowych
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek
    Czasopismo:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2016, tom: 2 (361), strony: 364-373), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Opublikowana
  3. Consumer Values and Misbehavior in the Context of Sustainable Consumption
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek
    Czasopismo:
    Review of Business: Interdisciplinary Journal on Risk and Society (rok: 2020, tom: 40 (2), strony: 45305), Wydawca: St. John's University
    Status:
    Opublikowana
  4. Role of Social Values in Determining the Attitudes Towards Consumers' Pathological Behavior on Market - Model-Based Approach
    Autorzy:
    Dominik Kręzołek, Sławomir Smyczek
    Czasopismo:
    Annales Universitatis Mariae Curie-Składowska Lublin-Polonia (rok: 2017, tom: Vol. LI 2, strony: 134-141), Wydawca: Uniwersytet Marii Skłodowskiej Curie w Lublinie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1795/h.2017.51.2.133 - link do publikacji
  5. Wykorzystanie wizualnych protokołów badawczych w procesie pomiaru relacji konsumenta z marką - aspekt emocjonalny
    Autorzy:
    Justyna Matysiewicz, Stephane Ganassali
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 459, strony: 254-264), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2016.459.24 - link do publikacji
  6. Consumers' misbehavior impact on digital industry – evidence from e-commerce
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek, Justyna Matysiewicz
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: brak, strony: 45307), Wydawca: Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
    Status:
    Złożona
  7. Badania patologii w zachowaniach konsumentów na rynku
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 460, strony: 177-188), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2016.460.16 - link do publikacji
  8. Contextual complexity in business relationships within the input-output model – evidence of misbehaviour in grocery stores in Poland
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek, Guiseppe Festa, Matteo Rossi, Alberto Mazzoleni
    Czasopismo:
    British Food Journal (rok: 2020, tom: 0007-070X, strony: 45312), Wydawca: EMERALD
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/BFJ-12-2019-0894 - link do publikacji
  9. Is a picture worth a thousand scales? Visual self-report tools for analysing brand perceptions' insights
    Autorzy:
    Stephane Ganassali, Justyna Matysiewicz
    Czasopismo:
    Journal of Marketing Trends (rok: 2017, tom: 4, strony: 87-94), Wydawca: ASSOCIATION VENISE-PARIS MARKETING
    Status:
    Opublikowana
  10. Consumer misbehavior in services sector and its managerial implications
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek
    Czasopismo:
    Journal of Service Management (rok: 2021, tom: brak, strony: 45308), Wydawca: EMERALD GROUP PUBLISHING LTD
    Status:
    Złożona
  1. Collaborative consumption of medical equipment
    Autorzy:
    Agnieszka Małecka, Agnieszka Marie
    Konferencja:
    GAI International Academic Conference (rok: 2016, ), Wydawca: Global Academic Institute
    Data:
    konferencja 4-7.09.2016
    Status:
    Opublikowana
  2. Consumer misbehavior in tourism market
    Autorzy:
    Marta Grybś-Kabocik, Agnieszka Marie
    Konferencja:
    International Conference on Innovations in Science and Education (rok: 2016, ), Wydawca: Central Bohemia University
    Data:
    konferencja 25 -27.03.2016
    Status:
    Opublikowana
  3. Ethnocentrism among Young Consumers on Alcoholic Beverages Market
    Autorzy:
    Agnieszka Marie, Marta Grybś, Jakub Wolny
    Konferencja:
    Enometrics XXIII (rok: 2016, ), Wydawca: Université de Haute-Alsace
    Data:
    konferencja 25 -28.05.2016
    Status:
    Opublikowana
  4. Role of Leadership in Preventing Students' Pathologies at the Level of Universities
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek, Justyna Matysiewicz
    Konferencja:
    12th European Conference on Management Leadership and Governance (rok: 2016, ), Wydawca: Academic Conferences and Publishing International Limited
    Data:
    konferencja 11.11.2016
    Status:
    Opublikowana
  1. Appearance of consumer misbehavior on example of financial market
    Autorzy:
    Agnieszka Marie, Marta Grybś
    Książka:
    Social exclusions in Europe - marketing perspective (rok: 2015, tom: 1, strony: 69-80), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  2. In-class simulation games - student learning in international environment
    Autorzy:
    Justyna Matysiewicz
    Książka:
    New media in higher education market (rok: 2015, tom: 1, strony: 51-60), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  3. Causes and consequences of social exclusion in Europe
    Autorzy:
    Justyna Matysiewicz
    Książka:
    Social exclusions in Europe - marketing perspective (rok: 2015, tom: 1, strony: 45620), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  4. Enhancing the Quality of Pathologies in Consumer Behaviour Research by Means of a Systematic Review
    Autorzy:
    Agnieszka Marie
    Książka:
    New Trends in Economics, Management and Finance (rok: 2016, tom: 1, strony: 284-299), Wydawca: Poznań University of Economics and Business
    Status:
    Opublikowana
  5. European institutions actions in preventing social exclusion in Europe
    Autorzy:
    Marta Grybś
    Książka:
    Social exclusions in Europe - marketing perspective (rok: 2015, tom: 1, strony: 83-95), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  6. Role of governments in preventing social exclusion in Europe
    Autorzy:
    Agnieszka Marie, Marta Grybś
    Książka:
    Social exclusions in Europe - marketing perspective (rok: 2015, tom: 1, strony: 105-122), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  7. Level and structure of social exclusion in Europe
    Autorzy:
    Agnieszka Marie
    Książka:
    Social exclusions in Europe - marketing perspective (rok: 2015, tom: 1, strony: 25-47), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  8. Logistic customer services in preventing customer misbehavior on insurance market
    Autorzy:
    Agnieszka Tetla
    Książka:
    Challenges for companies and consumers on international market (rok: 2018, tom: 1, strony: 112-118), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  9. Misbehavior of e-shops' consumers - empirical evidence
    Autorzy:
    Marta Grybś-Kabocik
    Książka:
    Challenges for companies and consumers on international market (rok: 2018, tom: 1, strony: 194-198), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  10. Patologie w zachowaniach konsumentów na rynku
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek, Marta Grybś-Kabocik, Justyna Matysiewicz, Agnieszka Tetla
    Książka:
    Patologie w zachowaniach konsumentów na rynku (rok: 2017, tom: 1, strony: 264), Wydawca: Placet
    Status:
    Opublikowana
  11. Motives of consumers' misbehavior on the market – model approach
    Autorzy:
    Sławomir Smyczek, Dominik Krężołek
    Książka:
    Consumer rights protection - threats and opportunities for enhansing consumer awareness (rok: 2019, ), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  12. Consumers' misbehaviour on digital market
    Autorzy:
    Marta Grybś-Kabocik
    Książka:
    Digital Economy and e-Education: the European Experience (rok: 2020, tom: brak, strony: 45301), Wydawca: Emerald Publishing Ltd.
    Status:
    Złożona
  13. Social media usage in higher education practice
    Autorzy:
    Agnieszka Marie, Marta Grybś
    Książka:
    New media in hiegher education market (rok: 2015, tom: 1, strony: 245-253), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana