Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Zachowania polskich przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji w świetle szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej

2012/07/B/HS4/00701

Słowa kluczowe:

przedsiębiorczość międzynarodowa internacjonalizacja małe i średnie przedsiębiorstwa zachowania strategiczne zarządzanie międzynarodowe biznes międzynarodowy

Deskryptory:

  • HS4_8: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody zarządzania
  • HS4_12: Ekonomia międzynarodowa

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Krzysztof Wach 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 297 440 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-07-01

Zakończenie projektu: 2018-07-17

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Bezprzewodowy prezenter z futerałem. Za kwotę 500 PLN
  2. HD fury. Za kwotę 1 000 PLN
  3. urzadzenie wielofunkcyjne laser kolor. Za kwotę 2 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (18)
  • Publikacje książkowe (6)
  1. Inward FDI and Entrepreneurship Rate: Empirical Evidence on Selected Effects of FDI in Visegrad Countries
    Autorzy:
    Krzysztof Wach, Liwiusz Wojciechowski
    Czasopismo:
    Journal of Economics and Management (Lista B, 12 pkt.) (rok: 2016, tom: 24(2), strony: 42-54), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.22367/jem.2016.24.04 - link do publikacji
  2. Determinanty tempa internacjonalizacji przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem born global
    Autorzy:
    Nelly Daszkiewicz
    Czasopismo:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (Lista B, 10 pkt.) (rok: 2016, tom: 271, strony: 45489), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  3. Miary internacjonalizacji przedsiębiorstw - przegląd wybranych koncepcji i badań
    Autorzy:
    Bożena Pera
    Czasopismo:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomiczne w Katowicach (Lista B, 10 pkt.) (rok: 2017, tom: 319, strony: 184-198), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  4. Entrepreneurial Orientation, Knowledge Utilization and Internationalization of Firms
    Autorzy:
    Krzysztof Wach, Agnieszka Głodowska, Marek Maciejewski
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2018, tom: 10(12), strony: 4711), Wydawca: MDPI
    Status:
    Złożona
    Doi:
    10.3390/su10124711 - link do publikacji
  5. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych z perspektywy przedsiębiorczości międzynarodowej
    Autorzy:
    Nelly Daszkiewicz
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (Lista B, 14 pkt.) (rok: 2014, tom: XV, strony: 243–252), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
  6. Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa z perspektywy przedsiębiorczości międzynarodowej
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (14 pkt. na liście B) (rok: 2016, tom: XVII, 10, cz. 1, strony: 109-127), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
  7. The Size and the Strategic International Orientation: The Use of EPRG Model among Polish Family and Non-Family Firms
    Autorzy:
    Krzysztof Wach, Liwiusz Wojciechowski
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (Lista B, 14 pkt.) (rok: 2014, tom: XV, z. 7, cz. 1, strony: 143-156), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
  8. Impact of Cultural and Social Norms on Entrepreneurship in the EU: Cross-Country Evidence based on GEM Survey Results
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Zarządzanie w Kulturze (Lista B, 14 pkt.) (rok: 2015, tom: 16(1), strony: 15-29), Wydawca: Uniwersytet Jagielloński
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843976ZK.15.002.3037 - link do publikacji
  9. Incremental versus Rapid Internationalisation of Firms: Results of Exploratory Investigation from Poland
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (SCOPUS, ESCI WoS, Lista B, 12 pkt.) (rok: 2015, tom: 3(4), strony: 37-48), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15678/EBER.2015.030403 - link do publikacji
  10. Strategiczne myślenie w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (Lista B, 10 pkt.) (rok: 2016, tom: 271, strony: 28-43), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  11. The International Environment and Its Influence on the Entrepreneurial Internationalization of Firms: The Case of Polish Businesses
    Autorzy:
    Agnieszka Głodowska, Bożena Pera, Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Problemy Zarządzania (ESCI WoS, 11 pkt., Lista B) (rok: 2016, tom: 14, nr 3, t. 2, strony: 107– 130), Wydawca: Uniwersytet Warszawski
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/1644-9584.62.7 - link do publikacji
  12. Exploring the Role of Ownership in International Entrepreneurship: How does Ownership Affect Internationalisation of Polish Firms?
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (SCOPUS, ESCI WoS, Lista B, 12 pkt.) (rok: 2017, tom: 5(4), strony: 205-223), Wydawca: Universytet Ekonomiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15678/EBER.2017.050410 - link do publikacji
  13. How Entrepreneurial Orientation Stimulates Different Types of Knowledge in the Internationalisation Process of Firms from Poland?
    Autorzy:
    Agnieszka Głodowska, Marek Maciejewski, Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (70 pkt. czasopismo indeksowane w Scopus) (rok: 2019, tom: 7(1), strony: 61-73), Wydawca: UEK
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15678/EBER.2019.070104 - link do publikacji
  14. International Startups from Poland: Born Global or Born Regional?
    Autorzy:
    Marek Maciejewski, Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Journal of Management and Business Administration Central Europe (czasopimo indeksowane w SCOPUS, 40 pkt.) (rok: 2019, tom: 27(1), strony: 60-83), Wydawca: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7206/jmba.ce.2450-7814.247 - link do publikacji
  15. Orientacja przedsiębiorcza a wiedza w początkowym i dojrzałym etapie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (Lista B, 10 pkt.) (rok: 2017, tom: 319, strony: 268-292), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  16. Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego (Lista B, 12 pkt.) (rok: 2016, tom: 30(1), strony: 45493), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
  17. Terytorialny zakres internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: wyniki ankietyzacji
    Autorzy:
    Nely Daszkiewicz
    Czasopismo:
    Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego (Lista B, 12 pkt.) (rok: 2016, tom: 30(1), strony: 21-29), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
  18. What determines entrepreneurial orientation of Polish internationalized Firms?
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Czasopismo:
    Journal of Management and Financial Sciences (Lista B, 13 pkt.) (rok: 2017, tom: X(30), strony: 43-65), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  1. [Cała książka - rozdz. 1-6]
    Autorzy:
    K. Wach (red. + aut.), N. Daszkiewicz, A. Głodowska, M. Maciejewski, B. Pera, L. Wojciechowski
    Książka:
    Internationalisation of Firms in the Perspective of International Entrepreneurship (rok: 2018, tom: -, strony: 1-220), Wydawca: PWN
    Status:
    Opublikowana
  2. Percepcja otoczenia w biznesie międzynarodowym – przegląd literatury (rozdział 1)
    Autorzy:
    Agnieszka Głodowska
    Książka:
    Od biznesu międzynarodowego do globalnej gospodarki – wyzwania i problemy w wybranych obszarach, red. J. Kos-Łabędowicz, S.Talar (rok: 2017, tom: -, strony: 45622), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  3. [cała książka - rozdz. 1-6]
    Autorzy:
    K. Wach (red. i aut.), N. Daszkiewicz, A. Głodowska, M. Maciejewski, B. Pera, L. Wojciechowski
    Książka:
    Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej (rok: 2018, tom: -, strony: 1-237), Wydawca: PWN
    Status:
    Opublikowana
  4. Entrepreneurship in International Business: International Entrepreneurship as the Intersection of Two Fields
    Autorzy:
    Krzysztof Wach, Carsten Wehrmann
    Książka:
    International Entrepreneurship and Corporate Growth in Visegrad Countries, red. A.S. Gubik, K. Wach (rok: 2014, tom: -, strony: 45557), Wydawca: University of Miskolc
    Status:
    Opublikowana
  5. Przedsiębiorczość międzynarodowa jako nowy kierunek badań w obrębie teorii internacjonalizacji przedsiębiorstwa (rozdział 28)
    Autorzy:
    Krzysztof Wach
    Książka:
    Tradycyjne i nowe kierunki rozwoju handlu międzynarodowego, red. S. Wydymus, M. Maciejewski (rok: 2014, tom: -, strony: 433-446), Wydawca: CeDeWu
    Status:
    Opublikowana
  6. Przedsiębiorczość międzynarodowa jako nowy obszar badań w teorii internacjonalizacji
    Autorzy:
    Nelly Daszkiewicz
    Książka:
    Nowe Procesy w Gospodarce Światowej. Wnioski dla Polski, red. A. Budnikowski, A. Kuźnar, (rok: 2014, tom: -, strony: 207-219), Wydawca: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głownej Handlowej
    Status:
    Opublikowana