Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wyzwania dla europejskiego prawa konkurencji w sektorze transportu lotniczego

2012/07/B/HS5/03951

Słowa kluczowe:

Unia Europejska Prawo konkurencji transport lotniczy

Deskryptory:

  • HS5_2: Prawo konstytucyjne, prawa człowieka, prawo i instytucje międzynarodowe
  • HS5_3: Prawo publiczne i socjalne, nauka o administracji

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Wrocławski, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii

woj. dolnośląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Jakub Kociubiński 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: OPUS 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 129 012 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-06-24

Zakończenie projektu: 2016-06-23

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (17)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (2)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Inwestycje linii lotniczych z państw trzecich w przewoźników z UE w świetle ograniczeń kontroli i własności
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Europejski Przegląd Sądowy (rok: 2015, tom: 2, strony: 25-31), Wydawca: Wolters Kluwer
    Status:
    Opublikowana
  2. Kompensacyjna redukcja oferowania w pomocy ratunkowej i restrukturyzacyjnej dla linii lotniczych w prawie Unii Europejskiej - analiza skutków, perspektywy zmian
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (rok: 2014, tom: [R.] 3, nr 1, strony: 45161), Wydawca: CARS
    Status:
    Opublikowana
  3. Proposed review of non-controlling minority shareholding acquisitions under the EU Merger Regulation : potential impact on the airline industry
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    European Networks Law and Regulation Quarterly (rok: 2015, tom: 44988, strony: 164-175), Wydawca: Lexxion
    Status:
    Opublikowana
  4. Rabaty udzielane niskokosztowym liniom lotniczym przez regionalne porty lotnicze w świetle unijnego prawa pomocy publicznej
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Europejski Przegląd Sądowy. (rok: 2014, tom: 6, strony: 29-35), Wydawca: Wolters Kluwer
    Status:
    Opublikowana
  5. Transport lotniczy jako usługa użyteczności publicznej - analiza unijnego modelu regulacji
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Prawo - Acta Universitatis Wratislaviensis (rok: 2015, tom: 2, strony: 69-87), Wydawca: Uniwersytet Wrocławski
    Status:
    Opublikowana
  6. Kryterium interesu konsumenta w sprawach z zakresu prawa konkurencji UE dotyczących transportu lotniczego – o potrzebie defi nicji
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Internetowy kwartalnik antymonopolowy i regulacyjny (rok: 2016, tom: 2, strony: 42-55), Wydawca: Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych (CARS) Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskigo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/2299-5749.IKAR.2.5.4 - link do publikacji
  7. AIR TRANSPORT AS A TOOL FOR REGIONAL DEVELOPMENT IN CENTRAL AND EASTERN EU COUNTRIES - THE CHANCES AND CHALLENGES OF THE PUBLIC SERVICE OBLIGATION
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Czech Yearbook of International Law (rok: 2015, tom: VI, strony: 129-148), Wydawca: CYIL, Juris Publishing
    Status:
    Opublikowana
  8. Dynamics of interdependence : interlinked regulatory and operational stimuli of airline alliances
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Folia Iuridica Wratislaviensis (rok: 2014, tom: Vol. 3, nr 2, strony: 155-174), Wydawca: Uniwersytet Wrocławski
    Status:
    Opublikowana
  9. Between lifeline services and transport of convenience : the model of public service obligation in air transport
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    European Networks Law and Regulation Quarterly (rok: 2014, tom: 3, strony: 232-243), Wydawca: Lexxion
    Status:
    Opublikowana
  10. Consolidation or fragmentation? European competition law in the EU air transport sector : a policy analysis
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Polish Yearbook of International Law (rok: 2013, tom: 33, strony: 189-203), Wydawca: INP PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7420/pyil2013 - link do publikacji
  11. Dostęp przewoźników do portów lotniczych w Unii Europejskiej : aspekty prawne i ekonomiczne
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Kwartalnik Prawa Publicznego (rok: 2013, tom: 3, strony: 35-50), Wydawca: UKSW, TNOiK "Dom Organizatora"
    Status:
    Opublikowana
  12. Fleet reduction in rescue and restructuring aid to airlines : a critical view
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    European State Aid Law Quarterly (rok: 2014, tom: Vol. 13, nr 3, strony: 454-462), Wydawca: Lexxion
    Status:
    Opublikowana
  13. Gospodarcza i niegospodarcza działalność portów lotniczych : perspektywa prawa pomocy publicznej
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Przegląd Komunikacyjny (rok: 2014, tom: R. 59, nr 11, strony: 36-39), Wydawca: Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
    Status:
    Opublikowana
  14. Proliferencja umów modelu "Otwartego Nieba" : uwarunkowania liberalizacji sektora transportu lotniczego w Unii Europejskiej
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego (rok: 2015, tom: 12, strony: 44965), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  15. Ekstraterytorialne stosowanie prawa Unii Europejskiej do kontroli koncentracji linii lotniczych
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Problemy Współczesnego Prawa Międzynarodowego, Europejskiego i Porównawczego (rok: 2015, tom: 13, strony: 122-135), Wydawca: UJ Kraków
    Status:
    Opublikowana
  16. Joint ventures between airlines in the light of full-functionality criterion in EU merger control
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Acta Universitatis Wratislaviensis. Przegląd Prawa i Administracji (Księga Jubileuszowa na siedemdziesięciolecie Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego) (rok: 2015, tom: 100/2, strony: 395-408), Wydawca: Wydawnictwo UWr
    Status:
    Opublikowana
  17. Regulatory challenges of airport slot allocation in the European Union
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Czasopismo:
    Wroclaw Review of Law, Administration [and] Economics (rok: 2013, tom: Vol. 3, no 1, strony: 28-47), Wydawca: Uniwersytet Wrocławski
    Status:
    Opublikowana
  1. FINANSOWANIE DZIAŁALNOŚCI PORTÓW LOTNICZYCH W ŚWIETLE REFORMY UNIJNEGO SYSTEMU POMOCY PUBLICZNEJ
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Konferencja:
    II Ogólnopolska Konferencjia: Prawne, administracyjne i ekonomiczne uwarunkowania działalności lotniczej w Polsce (rok: 2014, ), Wydawca: UKW Bydgoszcz
    Data:
    konferencja 15.10.2014
    Status:
    Opublikowana
  2. Zasada inwestora rynkowego w transporcie lotniczym w świetle najnowszych decyzji Komisji Europejskiej - Między ekonomiczną racjonalnością a interwencjonizmem
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Konferencja:
    Port lotniczy miejscem świadczenia usług (rok: 2014, ), Wydawca: Uniwersytet Śląski
    Data:
    konferencja 27.11.2014
    Status:
    Opublikowana
  1. nd
    Autorzy:
    Jakub Kociubiński
    Książka:
    Instrumentalizacja prawa konkurencji Unii Europejskiej w obliczu konsolidacji sektora transportu lotniczego (rok: 2016, tom: nd, strony: LXXXVIII, 487), Wydawca: C.H. Beck
    Status:
    Opublikowana