Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

"Tapeta akustyczna" w przestrzeni publicznej - od "musique d'ameublement" do audiomarketingu.

2016/23/D/HS2/01773

Słowa kluczowe:

muzyka tła tapeta akustyczna musique d'ameublement audiomarketing muzyka ambient ukryta perswazja

Deskryptory:

  • HS2_11: Muzyka (twórczość, wykonawstwo, teoria muzyki), muzykologia
  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Sylwia Makomaska 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: SONATA 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 184 390 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-07-11

Zakończenie projektu: 2021-12-10

Planowany czas trwania projektu: 53 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Laptop z oprogramowaniem (Ms Office) - inne urządzenia i Software (2 szt.). Za kwotę 9 000 PLN
  2. Stereofoniczny dyktafon cyfrowy - inne urządzenia (2 szt.). Za kwotę 2 800 PLN
  3. Software: Program komputerowy Cubase 7 (digital audio workstation) lub z podobną funkcjonalnością (2 szt.). Za kwotę 5 000 PLN
  4. Skaner - inne urządzenia (2 szt.). Za kwotę 800 PLN
  5. Aparat fotograficzny - inne urządzenia (2 szt.). Za kwotę 1 600 PLN
  6. Drukarka - inne urządzenia (2 szt.). Za kwotę 1 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (2)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. "Acoustic wallpaper" as a tool of "scientific management". The echoes of (neo-) Taylorism in public space design.
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Czasopismo:
    A & P (Art Communication & Popculture) (rok: 2017, tom: 3, strony: 63-76), Wydawca: Constantine the Philosopher University in Nitra (Slovakia)
    Status:
    Opublikowana
  2. (Shared) meaning in the strategy of audiomarketing – theory and practice
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Czasopismo:
    Journal of Interdisciplinary Music Studies (rok: 2020, tom: 9, strony: 18-32), Wydawca: Centre for Systematic Musicology, University of Graz, Austria
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.25364/24.9:2019.1.1 - link do publikacji
  3. Erik Satie – the 'progenitor' of muzak or the precursor of 'pipedown' movement? On the concept of musique d'ameublement
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Czasopismo:
    Interdisciplinary Studies in Musicology (rok: 2019, tom: 19, strony: 137-147), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM i Wydawnictwo PTPN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/ism.2019.19.9 - link do publikacji
  4. Between (pseudo)silence and noise – the perceptive status of music in the lo-fi environment. The case of contemporary shopping malls
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Czasopismo:
    Interdisciplinary Studies in Musicology (rok: 2022, ), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM i Wydawnictwo PTPN
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  5. Acoustic wallpaper" under control – the case of musique d'ameublement and Muzak
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Czasopismo:
    Interdisciplinary Studies in Musicology , Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM i Wydawnictwo PTPN
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  1. How to furnish" the public space with (artistic) background music… Erik Satie and Brian Eno
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Konferencja:
    The 5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2018 (Vienna) (rok: 2018, ), Wydawca: STEF92 Technology Ltd.
    Data:
    konferencja 19-21.03.2018
    Status:
    Opublikowana
  2. Music(scape) and consumer behaviour – towards the "anatomy" of approach and avoidance. The case of contemporary shopping malls
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Konferencja:
    "When science meets art" SWS Vienna Art Scientific Session , Wydawca: brak
    Data:
    konferencja 07-11.12.2021
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Książka:
    Muzyka na peryferiach uwagi. Od musique d'ameublement do audiomarketingu (rok: 2021, tom: nie dotyczy, strony: ss. 364), Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
  2. Efekt "tapety akustycznej" – ekstrawagancja czy strategia? Musique d'ameublement i audiomarketing.
    Autorzy:
    Sylwia Makomaska
    Książka:
    Psychologia muzyki (rok: 2020, tom: nie dotyczy, strony: 133-152), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN SA
    Status:
    Opublikowana