Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Search results

76 projects found matching your search criteria :

  1. Economics of digital intellectual propery rights infringement

    Call: SONATA 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Michał Krawczyk

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  2. Consumer behavior in a variery of retail formats: e-commerce, m-commerce, in-store

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Andrzej Szymkowiak

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  3. Determinants of Mutual Fund Performance: Managerial characteristics and fund attributes

    Call: SONATA 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Dariusz Filip

    Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Nauk Historycznych i Społecznych

  4. The influence of innovations created during the internationalization process on corporate performance

    Call: PRELUDIUM 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: Adam Dymitrowski

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

  5. Company's market value and financial performance versus CEO succession

    Call: OPUS 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Katarzyna Byrka-Kita

    Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

  6. The overt and covert factors determining young consumers's shopping behavior towards private label products of retailers...

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Urszula Garczarek-Bąk

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  7. Efficiency of Investments in Corporate Financial Liquidity

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Grzegorz Michalski

    Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Zarządzania, Informatyki i Finansów

  8. Sustainable marketing concept and its implementation in selected European markets - identification of international diff...

    Call: HARMONIA 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Edyta Rudawska

    Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

  9. Reaction times in economic experiments on behavior under risk and cooperative behaviors

    Call: OPUS 7 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Michał Krawczyk

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  10. Positive behaviors and corporate entrepreneurship in achieving high organizational performance

    Call: OPUS 7 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Przemysław Zbierowski

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

  11. Cognitive-motivational structures in the segmentation of online consumer behaviors of youth.

    Call: PRELUDIUM 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Myrda

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania

  12. Pathologies in consumer behavior on market - typology, models

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Sławomir Smyczek

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

  13. Modelling prosumers' behaviour on the energy market

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Magdalena Węglarz

    Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania

  14. The competitiveness of commercial and philanthropic goals in managing enterprises

    Call: PRELUDIUM 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: Mateusz Rak

    Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wydział Finansów i Zarządzania

  15. Modeling of consumer behavior dynamics in oligopoly markets by cellular automata

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kowalska-Styczeń

    Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

  16. The Dynamic Analysis of the Interlocking Directorates' Impact on Firm's Market Value Creation

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Dariusz Siudak

    Politechnika Łódzka, Wydział Organizacji i Zarządzania

  17. Young consumers' attitudes and behaviour towards sustainable and healthy eating

    Call: HARMONIA 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Zuzanna Lecluyse-Pieniak

    Instytut Badań Konsumenckich i Sensorycznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

  18. Financial decisions in public companies in inefficient capital market

    Call: OPUS 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Adam Szyszka

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Gospodarki Światowej

  19. Innovation of business services for improving the competetitiveness of enterprises - a model approach

    Call: OPUS 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Lidia Kuczewska

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  20. Determinats and matrix - network methods of maturity level measurement of innovation process and new product introductio...

    Call: OPUS 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Ireneusz Rutkowski

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  21. The maturity of the company internationalisation and its competitive advantage (network approach)

    Call: OPUS 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Krzysztof Fonfara

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

  22. Risk information avoidance - theoretical groundwork and research framework development with a special focus on genetic h...

    Call: HARMONIA 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Dagmara Wach

    Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny

  23. Impact of behavioral influences on absorbtion of development policy instruments by small and medium-sized enterprises

    Call: OPUS 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Przemysław Kulawczuk

    Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny

  24. Governance and control mechanisms in a large family business

    Call: OPUS 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Malwina Szczepkowska

    Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

  25. Conflict management in relation between service company and consumer - contitions, indicators

    Call: PRELUDIUM 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: Malwina Berger

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji

  26. The influence of word of mouth on desicion making process

    Call: SONATA 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Jolanta Tkaczyk

    Akademia Leona Koźmińskiego

  27. Determinants of foreign direct investment performance in the internationalisation process of Polish companies

    Call: PRELUDIUM 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Piotr Trąpczyński

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

  28. Corporate governance, ownership structure and other financial issues of family enterprises in Poland and Austria - a com...

    Call: OPUS 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Jerzy Węcławski

    Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Ekonomiczny

  29. Saving behavior and retirement system protection in households - determinants, attitudes and models

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Sylwester Białowąs

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  30. Behavioural aspects of the impact of uncertainty on investment decisions made by enterprises

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Leszek Czerwonka

    Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny

  31. Global and local dimension of business networks

    Call: SONATA 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Milena Ratajczak-Mrozek

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

  32. Determination of the model profile of the factors affecting the level of quality customer service with disability in ter...

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Radosław Wolniak

    Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

  33. Consumption in innovative economy

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Anna Olejniczuk-Merta

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  34. The non-situational determinants of consumer reactions towards cause-related marketing campaign

    Call: SONATA 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  35. The model of cohesiveness of managerial attitudes and goals with enterprises' strategies. Behavioural strategies

    Call: SONATA 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Katarzyna Piórkowska

    Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Zarządzania, Informatyki i Finansów

  36. Determinants of expierience economy development in Poland in its virtual and real aspect

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kacprzak

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

  37. SEM Modeling as a tool to asses the impact of behavioral factors on the individual investors' decisions on the capital m...

    Call: PRELUDIUM 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: Mirosława Żurek

    Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

  38. Emotional, behavioural and financial effects in the evaluation of efficiency of the business organization

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Witold Kowal

    Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

  39. The intuitionistic imprecision risk and its applications for behavioural finance.

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Krzysztof Piasecki

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej

  40. CSR induced corporate identity and stakeholders' perceptions

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Barbara Fryzeł

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej

  41. Evaluation of corporate social responsibility of companies

    Call: SONATA 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agata Lulewicz-Sas

    POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA, WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA

  42. The effectiveness of internal marketing communications forms used in a company

    Call: PRELUDIUM 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Rogala

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  43. The influence of corporate social responsibility (CSR) on creating competitive advantage of trade organizations in conte...

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Magdalena Stefańska

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  44. The knowledge sharing and innovation process: network approach

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Marek Zieliński

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  45. Top executive remuneration policy in the banking sector in Poland during the financial crisis

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Słomka-Gołębiowska

    Szkoła Główna Handlowa, Kolegium Analiz Ekonomicznych

  46. Fair Trade product market in Poland

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Małgorzata Radziukiewicz

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  47. Holistic relational model – between employee's motivation and customer satisfaction and loyalty

    Call: SONATA 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Łukasz Skowron

    Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania

  48. Consumer Competence as a Stimulant of Innovative Behaviour and Sustainable Consuption

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Anna Dąbrowska

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  49. Identification and analysis of success factors for obtaining crowdfunding

    Call: PRELUDIUM 21 , Panel: HS4

    Principal investigator: Ewa Kamińska

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  50. The adaptation strategy of Corporate Social Responsibility during socio-economic destabilization

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Janusz Teczke

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych