Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The participation in collaborative consumption - determinants and measurement model

2016/23/N/HS4/03435

Keywords:

collaborative consumption sharing economy determinants

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

Agnieszka Małecka 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: PRELUDIUM 12 - announced on 2016-09-15

Amount awarded: 69 000 PLN

Project start date (Y-m-d): 2017-09-13

Project end date (Y-m-d): 2019-09-12

Project duration:: 24 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (5)
  1. The Study of Multidimensional Collaborative Consumption Utility
    Authors:
    Małecka Agnieszka, Pfajfar Gregor
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2020, tom: 8, strony: 45646), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
    DOI:
    10.33226/1231-7853.2020.8.2 - link to the publication
  2. Adoption of collaborative consumption as sustainable social innovation: sociability and novelty seeking perspective
    Authors:
    Agnieszka Małecka, Maciej Mitręga, Barbara Mróz-Gorgoń, Gregor Pfajfar
    Academic press:
    Journal of Business Research (rok: 2022, tom: 144, strony: 163–179), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.jbusres.2022.01.062 - link to the publication
  3. Segmentation of collaborative consumption consumers: social identity theory perspective
    Authors:
    Agnieszka Małecka, Maciej Mitręga, Gregor Pfajfar
    Academic press:
    International Journal of Consumer Studies (rok: 2022, ), Wydawca: John Wiley & Sons (Wiley)
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1111/ijcs.12798 - link to the publication
  4. Altruistyczny wymiar konsumpcji kolaboratywnej-czy naprawdę istnieje?: na przykładzie wspólnego użytkowania sprzętu medycznego
    Authors:
    Małecka Agnieszka
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2019, tom: 5, strony: 21-27), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
    DOI:
    10.33226/1231-7853.2019.5.3 - link to the publication
  5. Wykorzystanie metodyki tzw. lejka paradygmatu do analizy wiedzy na temat konsumpcji kolaboratywnej i jej uwarunkowań
    Authors:
    Małecka Agnieszka, Mitręga Maciej
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroclawiu (rok: 2018, tom: 525, strony: 96-104), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2018.525.08 - link to the publication