Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

From School to Work: Individual and Institutional Determinants of Educational and Occupational Career Trajectories of Young Poles

2012/06/A/HS6/00323

Keywords:

transition from school to labour market educational career occupational career educational achievements employment status "inflation" of education at the university level school-to-work transition educational system social stratification social mobility

Descriptors:

  • HS6_14: Social structure and social dynamics, environmental change and society
  • HS6_17: Economic sociology and sociology of education
  • HS6_19: Social problems and pragmatics of sociology

Panel:

HS6 - Human nature and human society: psychology, pedagogy/education studies, sociology

Host institution :

Instytut Filozofii i Socjologii PAN

woj. mazowieckie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Henryk Domański 

Number of co-investigators in the project: 7

Call: MAESTRO 3 - announced on 2012-06-15

Amount awarded: 2 188 125 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-03-22

Project end date (Y-m-d): 2017-09-21

Project duration:: 54 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. MPlus (oprogramowanie) (3 szt.) (11 550 PLN)
  2. Dysk przenośny.
  3. Laptop.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (7)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Badanie panelowe ścieżek edukacyjnych – doświadczenia międzynarodowe
    Authors:
    Domański H., Klepacz, R., Pokropek, A., Smulczyk, M.
    Academic press:
    Przegląd Badań Edukacyjnych (rok: 2015, tom: 1, strony: 137-160), Wydawca: Wydawnictwo UMK
    Status:
    Published
    DOI:
    10.12775/PBE.2015.040 - link to the publication
  2. Ścieżki edukacyjne a zdolności i pozycja społeczna
    Authors:
    Henryk Domański, Michał Federowicz, Artur Pokropek, Dariusz Przybysz, Michał Sitek, Marek Smulczyk i Tomasz Żółtak
    Academic press:
    Studia Socjologiczne (rok: 2016, tom: 1/2016 (220), strony: 67-98), Wydawca: Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Komitet Socjologii
    Status:
    Published
  3. Związek wyników egzaminu maturalnego z pochodzeniem społecznym i regułami merytokracji
    Authors:
    Henryk Domański
    Academic press:
    Edukacja (rok: 2017, tom: 3(142), strony: 70-82), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Accepted for publication
  4. Grade of Membership Response Time Model for Detecting Guessing Behaviors
    Authors:
    Artur Pokropek
    Academic press:
    Journal of Educational and Behavioral Statistics (rok: 2016, tom: 41(3), strony: 300-325), Wydawca: Sage
    Status:
    Published
    DOI:
    10.3102/1076998616636618 - link to the publication
  5. Wybrane statystyczne metody radzenia sobie z brakami danych
    Authors:
    Artur Pokropek
    Academic press:
    Polskie Forum Psychologiczne (rok: 2018, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
    Status:
    Accepted for publication
  6. Introduction to instrumental variables and their application to large-scale assessment data
    Authors:
    Pokropek Artur
    Academic press:
    Large-scale Assessments in Education (rok: 2016, tom: 4(1), strony: 45311), Wydawca: Springer
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1186/s40536-016-0018-2 - link to the publication
  7. Wpływ pochodzenia społecznego i czynników merytokratycznych na kapitał społeczny
    Authors:
    Henryk Domański
    Academic press:
    Studia Socjologiczne (rok: 2017, tom: 4, strony: 147-163), Wydawca: Instytut Filozofii i Socjologii PAN
    Status:
    Published
  1. Effects of social origin and abilities on educational choices
    Authors:
    Henryk Domański, Michał Federowicz, Artur Pokropek, Dariusz Przybysz, Michał Sitek, Marek Smulczyk, Tomasz Żółtak
    Book:
    Beyond the Transition: Social Change in China and Central-Eastern Europe (rok: 2016, tom: Nie dotyczy, strony: 93-119), Wydawca: Instytut Socjologii Chińskiej Akademii Nauk Społecznych
    Status:
    Published