Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Social-cognitive and educational determinants and consequences of stereotyping and stigmatizing process of euro-migrants' children ("euro-orphans")

2012/05/D/HS6/03350

Keywords:

"euro-orphanhood" stigma stereotype education

Descriptors:

  • HS6_9: Social pedagogy and andragogy, social prevention and resocialization
  • HS6_4: Psychology of development, family, parenting, education

Panel:

HS6 - Human nature and human society: psychology, pedagogy/education studies, sociology

Host institution :

Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Pedagogiczny

woj. małopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Sławomir Trusz 

Number of co-investigators in the project: 4

Call: SONATA 3 - announced on 2012-03-15

Amount awarded: 142 620 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-03-07

Project end date (Y-m-d): 2018-12-06

Project duration:: 69 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. Projektor multimedialny EPSON EH-TW6000 lub inny o podobnych paramentach technicznych. (6 100 PLN)
  2. oprogramowanie E-Prime 2, Psychology Software Tools, Inc. (3 600 PLN)
  3. Notebook DLL XPS 14z i7-2640M lub inny o podobnych parametrach technicznych (5 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (9)
  • Book publications / chapters in book publications (5)
  1. Czy nauczyciele myślą źle o eurosierotach? Stereotypy i uprzedzenia nauczycieli wobec dzieci sezonowych migrantów
    Authors:
    Trusz Sławomir
    Academic press:
    Roczniki Nauk Społecznych (rok: 2016, tom: 8, strony: 68-103), Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18290/rns.2016.8(44).2-4. - link to the publication
  2. Efekty oczekiwań nauczycieli i rodziców w edukacji matematycznej i literackiej uczniów
    Authors:
    Sławomir Trusz
    Academic press:
    Czasopismo Psychologiczne (rok: 2018, tom: 24, strony: 99-113), Wydawca: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura oraz UAM w Poznaniu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.14691/CPPJ.24.1.99. - link to the publication
  3. Kulturowa transmisja stereotypu płci. Co sprawia, że mężczyźni studiują na kierunkach ścisłych lub technicznych, a kobiety na kierunkach humanistycznych lub społecznych?
    Authors:
    Sławomir Trusz
    Academic press:
    Labor et Educatio (rok: 2015, tom: 3, strony: 265-301), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
    Status:
    Published
  4. O znaczeniu badań ilościowo-jakościowych w edukacji: Próba łączenia wody z ogniem
    Authors:
    Sławomir Trusz
    Academic press:
    Studia Edukacyjne (rok: 2017, tom: 44, strony: 93-105), Wydawca: Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    Status:
    Published
  5. Circular Economic Migration of Parents and the Quality of Family Socialization of Children in Poland
    Authors:
    Sławomir Trusz
    Academic press:
    International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies (rok: 2016, tom: 3, strony: 15-25), Wydawca: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.5604/23920092.1207082 - link to the publication
  6. Społeczne piętno eurosieroctwa
    Authors:
    Trusz Sławomir, Magdalena Kwiecień
    Academic press:
    Psycholgia Społeczna (rok: 2013, tom: 27, strony: 408-421), Wydawca: WN SCHOLAR
    Status:
    Published
  7. Why do females choose to study humanities or social sciences, while males prefer technology or science? Some intrapersonal and interpersonal predictors
    Authors:
    Trusz Sławomir
    Academic press:
    Social Psychology of Education (rok: 2018, ), Wydawca: Springer
    Status:
    Submitted
  8. Four mediation models of teacher expectancy effects on students' outcomes in mathematics and literacy
    Authors:
    Trusz, S.
    Academic press:
    Social Psychology of Education (rok: 2018, tom: 21, strony: 257–287), Wydawca: Springer
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1007/s11218-017-9418-6 - link to the publication
  9. The teacher's pet phenomenon 25 years on
    Authors:
    Trusz, S.
    Academic press:
    Social Psychology of Education (rok: 2017, tom: 20, strony: 707–730), Wydawca: Springer
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1007/s11218-017-9388-8 - link to the publication
  1. -
    Authors:
    Sławomir Trusz
    Book:
    Psychospołeczne i edukacyjne mechanizmy stereotypizacji, uprzedzeń i dyskryminacji dzieci sezonowych migrantów (rok: 2018, tom: -, strony: ss. 274), Wydawca: WN Scholar
    Status:
    Published
  2. Expectancy effects: An attempt to integrate intra- and interpersonal perspectives
    Authors:
    Przemysław Bąbel; Sławomir Trusz
    Book:
    Intrapersonal and Interpersonal Expectancies: Research, Applications and Future Directions (rok: 2016, tom: -, strony: 162-178), Wydawca: Psychology Press; Routledge
    Status:
    Published
  3. Co nauczyciele czują i myślą na temat "eurosierot"
    Authors:
    Sławomir Trusz
    Book:
    Szkoła. Konflikt podmiotów? (rok: 2016, tom: -, strony: 116-127), Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
    Status:
    Published
  4. Diagnoza i interwencja behawioralna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
    Authors:
    Sławomir Trusz
    Book:
    Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów (rok: 2015, tom: -, strony: 14185), Wydawca: Libron
    Status:
    Published
  5. Two perspectives on expectancies. An introduction
    Authors:
    Sławomir Trusz, Przemysław Bąbel
    Book:
    Intrapersonal and Interpersonal Expectancies: Research, Applications and Future Directions (rok: 2016, tom: -, strony: 45310), Wydawca: Psychology Press, Routledge
    Status:
    Published