Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

When believing in one's own skills may breed failure. The impact of different factors determining nascent entrepreneurs' self-efficacy on decision making and their probability of succeeding.

2011/03/B/HS4/05881

Keywords:

Entrepreneurship Self-efficacy SME sector

Descriptors:

  • HS4_15: Land management, urban studies
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii

woj. pomorskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Krzysztof Zięba 

Number of co-investigators in the project: 4

Call: OPUS 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 89 050 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-16

Project end date (Y-m-d): 2015-07-15

Project duration:: 35 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (3)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Nosce te ipsum: Czy brak sukcesu musi być katastrofą?
    Authors:
    Krzysztof Zięba, Paweł Ziemiański
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: 5, strony: 16), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  2. Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny
    Authors:
    Krzysztof Zięba, Paweł Ziemiański
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Usług [ISSN: 1640-6818] (rok: 2013, tom: 102, strony: 196-205), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  3. ZNACZENIE ŹRÓDEŁ POCZUCIA SAMOSKUTECZNOŚCI U POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – RAPORT Z BADAŃ.
    Authors:
    Paweł Ziemiański, Krzysztof Zięba
    Academic press:
    REME: Research on Enterprise in Modern Economy - Theory and Practice (rok: 2014, tom: 2, strony: 6), Wydawca: Gdańsk University of Technology Publishers
    Status:
    Published
  1. Dopiero doświadczenie pokazuje, że nie jestem aż tak dobry – o malejącym poczuciu samoskuteczności wśród początkujących przedsiębiorców
    Authors:
    Paweł Ziemiański
    Book:
    Przedsiębiorczość: jednostka, organizacja, kontekst (rok: 2015, tom: 1, strony: 138-153), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW
    Status:
    Published
  2. Experimental economics in business education: Using simple games to achieve multifaceted effects
    Authors:
    Krzysztof Zięba
    Book:
    INNOVATIVE TEACHING IN BUSINESS AND MANAGEMENT (rok: 2014, tom: 1, strony: 43-54), Wydawca: VIA UNIVERSITY COLLEGE
    Status:
    Published
  3. Preprzedsiębiorczość wśród polskich studentów - wyniki badań empirycznych
    Authors:
    Krzysztof Zięba
    Book:
    Preprzedsiębiorczość (rok: 2015, tom: 1, strony: 163-231), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej
    Status:
    Published