Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Badania porównawcze funkcji międzynarodowych programów kształcenia w Polsce

2020/38/E/HS6/00048

Słowa kluczowe:

edukacja międzynarodowa programy międzynarodowe edukacja w Polsce program kształcenia szkoła iędzynarodowa

Deskryptory:

  • HS6_011: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka
  • HS6_008: Pedagogika ogólna, porównawcza i kultury

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu

woj. łódzkie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Joanna Leek 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: SONATA BIS 10 - ogłoszony 2020-07-29

Przyznana kwota: 560 541 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2021-09-01

Zakończenie projektu: 2025-08-31

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt zakończony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (11)
  1. International Baccalaureate schools as islands of educational resistance. A case study of Poland
    Autorzy:
    Leek, J.
    Czasopismo:
    Globalisation, Societies and Education (rok: 2022, tom: 22(4), strony: 625-637), Wydawca: Taylor Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/14767724.2022.2089976 - link do publikacji
  2. "CAS to jest najtrudniejszy i najłatwiejszy przedmiot w szkole" – doświadczenia nauczycieli w programie matury międzynarodowej IB. Perspektywa interakcyjna
    Autorzy:
    Kosiorek M. Dobińska G.,
    Czasopismo:
    Edukacja Międzykulturowa (rok: 2024, tom: 1(24), strony: 149-161), Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15804/em.2024.01.10 - link do publikacji
  3. The professionalisation of teachers' professional activities towards equalising educational opportunities for students
    Autorzy:
    Dobińska G., Kosiorek M.
    Czasopismo:
    Podstawy Edukacji (rok: 2023, tom: 16, strony: 93-108), Wydawca: Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.16926/pe.2023.16.07 - link do publikacji
  4. Creativity, activity, voluntary work –activities of students participating in the International Baccalaureate Diploma Programme
    Autorzy:
    Kosiorek, M., Dobińska, G.
    Czasopismo:
    Studia z Teorii Wychowania (rok: 2025, tom: 16, strony: 389-399), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/01.3001.0055.1643 - link do publikacji
  5. Społeczność wzajemnego uczenia się. Opinie nauczycieli na temat możliwości ich uczenia się w szkołach realizujących międzynarodowe programy kształcenia
    Autorzy:
    Marcin Rojek, Joanna Leek, Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska
    Czasopismo:
    Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia (rok: 2023, tom: 36, strony: 27-43), Wydawca: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.17951/j.2023.36.1.27-43 - link do publikacji
  6. Navigating the power of time in classroom practices: teachers' and students' perspectives
    Autorzy:
    Leek, J., Rojek, M., Dobińska, G., Kosiorek, M.
    Czasopismo:
    Educational Review (rok: 2024, tom: 1, strony: 45680), Wydawca: Taylor Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/00131911.2024.2438878 - link do publikacji
  7. Społeczność wzajemnego uczenia się. Opinie nauczycieli na temat możliwości ich uczenia się w szkołach realizujących międzynarodowe programy kształcenia
    Autorzy:
    Marcin Rojek, Joanna Leek, Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska
    Czasopismo:
    Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia (rok: 2023, tom: 36, strony: 27-43), Wydawca: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.17951/j.2023.36.1.27-43 - link do publikacji
  8. The professionalisation of teachers' professional activities towards equalising educational opportunities for students
    Autorzy:
    Dobińska G., Kosiorek M.
    Czasopismo:
    Podstawy Edukacji (rok: 2023, tom: 16, strony: 93-108), Wydawca: Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.16926/pe.2023.16.07 - link do publikacji
  9. The Development of Teachers' Competencies Within Polish Pre-Service Teacher Education. The Analysis of the Legal Act From the Perspective of International Baccalaureate
    Autorzy:
    Rojek, M., Leek, J., Szulewicz, E.
    Czasopismo:
    Pedagogika. Studia i Rozprawy (rok: 2023, tom: 32, strony: 19-30), Wydawca: Wydawnictwo UJD
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.16926/p.2023.32.01 - link do publikacji
  10. Proces konstytuowania się świata społecznego nauczycieli szkół międzynarodowych – dylematy i wyzwania
    Autorzy:
    Dobińska, G., Kosiorek, M., Leek, J., Rojek, M., Szulewicz, E.
    Czasopismo:
    Roczniki Nauk Społecznych (rok: 2024, tom: 16(52), strony: 135-150), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rns2024.0014 - link do publikacji
  11. W kierunku inkluzji uniwersyteckiej, czyli kształtowanie się akademickiego habitusu w polu szkół realizujących program matury międzynarodowej
    Autorzy:
    Dobińska G., Kosiorek M.
    Czasopismo:
    Niepełnosprawność i rehabilitacja (rok: 2023, tom: 92, strony: 118-129), Wydawca: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/01.3001.0054.3985 - link do publikacji