Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Liberalizacja rynku usług w Unii Europejskiej jako czynnik podnoszący innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw usługowych

2015/17/B/HS4/02750

Słowa kluczowe:

innowacyjność konkurencyjność przedsiębiorstwa liberalizacja dyrektywa usługowa globalizacja małe i srednie przedsiębiorstwa usługowe korzyści i bariery

Deskryptory:

  • HS4_1: Makroekonomia (w tym: równowaga ekonomiczna, wzrost gospodarczy, wahania koniunkturalne w globalnej gospodarce, ekonomia pracy)
  • HS4_2: Mikroekonomia i ekonomia instytucjonalna
  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Anna Dąbrowska 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 295 344 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-02-19

Zakończenie projektu: 2018-02-18

Planowany czas trwania projektu: 24 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. Benefits and threats related to the functioning of polish tourist companies against the background of the liberalisation of the services market
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło
    Czasopismo:
    European Journal of Service Management (rok: 2018, tom: nr 1, strony: 67-72), Wydawca: University of Szczecin
    Status:
    Opublikowana
  2. Wpływ liberalizacji usług w Unii Europejskiej na innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw usługowych. Wyniki badań
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło, Jan Piotrowski, Stanisław M. Szukalski
    Czasopismo:
    Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica (rok: 2018, tom: 4(337), strony: 127-153), Wydawca: Uniwersytet Łódzki
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/0208-6018.337.09 - link do publikacji
  3. The Importance of Cultural Differences in the Era of Internationalisation of Service Enterprises
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska, Alicja Fandrejewska
    Czasopismo:
    Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia (rok: 2020, tom: 1, strony: brak), Wydawca: SGGW
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
  4. Korzyści i zagrożenia dla funkcjonowania polskich przedsiębiorstw usługowych na rynku Unii Europejskiej
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło, Jan Piotrowski, Stanisław M. Szukalski
    Czasopismo:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2017, tom: nr 4, tom 2, strony: 84-98), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur - PaństwowyInstytut Badawczy
    Status:
    Opublikowana
  5. Rola badań marketingowych w poznawaniu opinii polskich usługodawców na temat skutków liberalizacji rynku usług
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: 526, strony: 109-117), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2018.526.10 - link do publikacji
  1. Cultural Conditionings of Polish Service Companies in the EU Markets (Research Findings)
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska, Alicja Fandrejewska
    Książka:
    ECOLOGICAL AND ECONOMIC PROBLEMS OF INTERNATIONAL TRADE (rok: 2018, tom: -, strony: -), Wydawca: Ivan Franko National University of Lviv
    Status:
    Opublikowana
  2. Poland's Condicions of Liberalisation and Its Impact an the Service Economy
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska, Adrian Lubowiecki
    Książka:
    Entrepreneurship As Empowerment Knowledge Spillowers And Entrpreneurial Ecosystems (rok: 2020, ), Wydawca: Emerald
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  3. Innovativeness and Competitiveness of Polish Service Enterprises Under the Conditions of Market Liberalization in the Central and Eastern Europe
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska, Adrian Lubowiecki-Vikuk
    Książka:
    Entrepreneurship and Organizational Change (rok: 2020, tom: -, strony: 44768), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
  4. ksiązka
    Autorzy:
    Anna Dąbrowska - redakcja naukowa
    Książka:
    Liberalizacja rynku usług UE a innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw usługowych (rok: 2018, tom: -, strony: 1-255), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana