Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Znaczenie stanu termicznego oraz niejednorodności mieszaniny palnej w procesie spalania HCCI w zakresie zwiększonych obciążeń silnika

2015/17/B/ST8/03279

Słowa kluczowe:

HCCI spalanie silniki doładowanie właściwosci samozapłonowe uwarstwienie ladunku

Deskryptory:

  • ST8_4: Mechanika ciała stałego, mechanika płynów, termodynamika
  • ST4_14: Reakcje chemiczne: mechanizmy, termodynamika, kinetyka i kataliza
  • ST1_16: Analiza numeryczna i obliczenia naukowe

Panel:

ST8 - Inżynieria procesów i produkcji: projektowanie wyrobów, projektowanie i sterowanie procesami produkcji, konstrukcje i procesy budowlane, inżynieria materiałowa, systemy energetyczne

Jednostka realizująca:

Politechnika Lubelska, Wydział Mechaniczny

woj. lubelskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Jacek Hunicz 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 627 400 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-01-01

Zakończenie projektu: 2019-01-25

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (11)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (8)
  1. Application of variable valve actuation strategies and direct gasoline injection schemes to reduce combustion harshness and emissions of boosted HCCI engine
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Maciej Mikulski
    Czasopismo:
    Journal of Engineering for Gas Turbines and Power (rok: 2019, tom: 141, strony: 71023), Wydawca: The American Society of Mechanical Engineers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1115/1.4043418 - link do publikacji
  2. Cycle-by-cycle variations in autonomous and spark assisted homogeneous charge compression ignition combustion of stoichiometric air–fuel mixture
    Autorzy:
    Jacek Hunicz
    Czasopismo:
    International Journal of Spray and Combustion Dynamics (rok: 2018, ), Wydawca: SAGE PUBLICATIONS INC
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/1756827718763564 - link do publikacji
  3. Late direct fuel injection for reduced combustion rates in a gasoline controlled auto-ignition engine
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Maciej Mikulski, Michał S. Gęca, Paweł Kordos, Henryk Komsta
    Czasopismo:
    Thermal Science (rok: 2018, tom: 22, strony: 1299-1309), Wydawca: Serbian Society of Heat Transfer Engineers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2298/TSCI180224145H - link do publikacji
  4. Numerical investigation into the effect of direct fuel injection on thermal stratification in HCCI engine
    Autorzy:
    Michał S. Geca, Jacek Hunicz, Piotr Jaworski
    Czasopismo:
    Combustion Engines (rok: 2017, tom: 169, strony: 137-140), Wydawca: Polskier Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19206/CE-2017-224 - link do publikacji
  5. Reduction of pressure rise rates in boosted hcci engine using advanced valve actuation strategies
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Arkadiusz Rybak, Michał S. Gęca
    Czasopismo:
    Journal of KONES (rok: 2018, tom: 25, strony: 369-376), Wydawca: Europejskie Towarzystwo Naukowe Napędów i Środków Transportu KONES w Polsce/Instytut Lotnictwa
    Status:
    Opublikowana
  6. Application of ion current measurement to identification of combustion parameters in a homogeneous charge compression ignition engine
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Przemyslaw Filipek, Andrzej Sobiesiak
    Czasopismo:
    METROLOGY AND MEASUREMENT SYSTEMS (rok: 2018, tom: 25, strony: 223-234), Wydawca: Polska Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/118171 - link do publikacji
  7. Experimental study on detailed emissions speciation of an HCCI engine equipped with a three-way catalytic converter
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Alejandro Medina
    Czasopismo:
    Energy (rok: 2016, tom: 117, strony: 388-397), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.energy.2016.06.049 - link do publikacji
  8. Investigation of the thermal effects of fuel injection into retained residuals in HCCI engine
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Maciej Mikulski
    Czasopismo:
    Applied Energy (rok: 2018, tom: 228, strony: 1966-1984), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.apenergy.2018.07.075 - link do publikacji
  9. Effects of Mixture Stratification on Combustion and Emissions of Boosted Controlled Auto-Ignition Engines
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Aymen Tmar, Paweł Krzaczek
    Czasopismo:
    Energies (rok: 2017, tom: 10, strony: 2172), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/en10122172 - link do publikacji
  10. Effects of combustion timing on pressure rise rates in a residual effected HCCI engine
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Michał Gęca, Paweł Kordos, Arkadiusz Rybak
    Czasopismo:
    Combustion Engines (rok: 2019, tom: 178, strony: 45-49), Wydawca: Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19206/CE-2019-308 - link do publikacji
  11. Natural gas-diesel reactivity controlled compression ignition with negative valve overlap and in-cylinder fuel reforming
    Autorzy:
    Maciej Mikulski, Praveen Ramanujam Balakrishnan, Jacek HUNICZ
    Czasopismo:
    Applied Energy (rok: 2019, tom: 254, strony: 113638), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.apenergy.2019.113638 - link do publikacji
  1. HCCI combustion control using advanced gasoline direct injection techniques
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Maciej Mikulski, Henryk Komsta
    Konferencja:
    10th International Scientific Conference on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies, BulTrans 2018 (rok: 2018, ), Wydawca: EDP Sciences, MATEC Web of Conferences
    Data:
    konferencja 15-17 wrzesnia 2018
    Status:
    Opublikowana
  2. Detection of mixture stratification in controlled auto-ignition engine using spontaneous optical emission signal
    Autorzy:
    Jacek Hunicz
    Konferencja:
    Scientific Conference on Automotive Vehicles and Combustion Engines, KONMOT 2018 (rok: 2018, ), Wydawca: Institute of Physics Publishing
    Data:
    konferencja 13-14 września 2018
    Status:
    Opublikowana
  3. Transient combustion timing management in controlled auto-ignition engine based on ion current signal
    Autorzy:
    Jacek Hunicz ; Przemyslaw Filipek ; Pawel Kordos ; Michał S. Geca ; Arkadiusz Rybak
    Konferencja:
    2017 3rd IEEE International Conference on Control Science and Systems Engineering (ICCSSE) (rok: 2017, ), Wydawca: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
    Data:
    konferencja 17-19 sierpnia
    Status:
    Opublikowana
  4. Experimental and Numerical Investigation Into the Thermal Effects of Direct Fuel Injection in HCCI Engine
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Michał S. Gęca, Maciej Mikulski, Robert Tyda
    Konferencja:
    2nd World Congress on Momentum, Heat and Mass Transfer (MHMT'17) (rok: 2017, ), Wydawca: International Academy of Science, Engineering and Technology
    Data:
    konferencja 06.04-08.04
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  5. Combustion and emissions of controlled auto-ignition engine under stratified mixture conditions
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Maciej Mikulski, Arkadiusz Rybak
    Konferencja:
    Scientific Conference on Automotive Vehicles and Combustion Engines, KONMOT 2018 (rok: 2018, ), Wydawca: Institute of Physics Publishing
    Data:
    konferencja 13-14 wrezsnia 2018
    Status:
    Opublikowana
  6. Fundamental understanding of homogeneous charge compression ignition engine
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Paweł Kordos, Michał S. Gęca, Robert Tyda
    Konferencja:
    trans & MOTAUTO'16 (rok: 2016, ), Wydawca: SCIENTIFIC-TECHNICAL UNION OF MECHANICAL ENGINEERING BULGARIA
    Data:
    konferencja 29.06 - 02.07
    Status:
    Opublikowana
  7. Identification of heat release in an hcci engine using ion current signal from combustion chamber
    Autorzy:
    Jacek Hunicz, Przemyslaw Filipek, Andrzej Sobiesiak
    Konferencja:
    9th World Conference on Experimental Heat Transfer, Fluid Mechanics and Thermodynamics (rok: 2017, ), Wydawca: Department of Mechanical Engineering, Federal University of Santa Catarina
    Data:
    konferencja 12.06-15.06
    Status:
    Opublikowana
  8. A simulation study into the Atkinson cycle engine utilizing adjustable crank mechanism
    Autorzy:
    Michał S. Gęca, Arkadiusz Rybak, Jacek Hunicz
    Konferencja:
    Scientific Conference on Automotive Vehicles and Combustion Engines, KONMOT 2018 (rok: 2018, ), Wydawca: Institute of Physics Publishing
    Data:
    konferencja 13-14 września 2018
    Status:
    Opublikowana