Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Dziecko z ADHD - etnografia zaburzenia z wykorzystaniem perspektywy childhood studies

2015/16/S/HS3/00150

Słowa kluczowe:

Deskryptory:

  • HS3_11: Etnografia i antropologia kulturowa (w tym: opis kultur tradycyjnych, antropologia magii, kultu i religii, zmiana kulturowa i procesy globalistyczne, antropologia zjawisk społeczno-kulturowych, etnicznych i tożsamościowych)
  • HS6_19: Problemy społeczne i kierunki praktycznych działań socjologów
  • HS2_14: Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologicznokulturowe)

Panel:

HS3 - Wiedza o przeszłości: historia, archeologia, etnologia, antropologia kulturowa

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Historyczny

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Anna Witeska-Młynarczyk 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: FUGA 4 - ogłoszony 2014-12-15

Przyznana kwota: 464 957 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-10-01

Zakończenie projektu: 2018-09-30

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  • Publikacje książkowe (6)
  1. Neurotechnology goes to Polish school. An ethnographic story about scanning ADHD
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk
    Czasopismo:
    Ethnologia Polonea (tom: 39, strony: ), Wydawca: Instytut Archeologii i Etnologii PAN
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  2. Competences as a form of situated practice. Ethnographic reflection on enacting ADHD in Poland
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk
    Czasopismo:
    Miscellanea Anthropologica et Sociologica (rok: 2017, tom: 18, strony: 79-97), Wydawca: Uniwersytet Gdański
    Status:
    Opublikowana
  1. Etyka dnia codziennego w badaniach etnograficznych z dziećmi z diagnozą ADHD. Opis warstwowy
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk
    Książka:
    Dzieci i zdrowie. Wstęp do childhood studies (rok: 2018, tom: -, strony: 61-79), Wydawca: Oficyna naukowa
    Status:
    Opublikowana
  2. ADHD okiem antropolożki. O wiedzy autorytatywnej i sposobach zarządzania niepewnością
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk
    Książka:
    Procesy medykalizacji we współczesnym społeczeństwie polskim (rok: 2017, tom: -, strony: 195-212), Wydawca: UMCS
    Status:
    Opublikowana
  3. Enacting ADHD in the landscape of care in Poland
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk
    Książka:
    The fluidity and unruliness of diagnostic processes: Time, space and emotions (rok: 2018, tom: brak, strony: 55-82), Wydawca: Publications URV, Medical Anthropology Series, University of Rovira & Virgili, Tarragona, Spain
    Status:
    Opublikowana
  4. Wyjątkowe dzieciństwo, wyjątkowa młodość. Antropologia psychiatrii dzieci i młodzieży
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk
    Książka:
    Antropologia psychiatrii dzieci i młodzieży. Wybór tekstów (rok: 2018, tom: -, strony: 15523), Wydawca: Oficyna Naukowa
    Status:
    Opublikowana
  5. -
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk (red.)
    Książka:
    Antropologia psychiatrii dzieci i młodzieży. Wybór tekstów (rok: 2018, tom: -, strony: -), Wydawca: Oficyna naukowa
    Status:
    Opublikowana
  6. -
    Autorzy:
    Anna Witeska-Młynarczyk
    Książka:
    Dziecięce doświadczenia ADHD. Etnografia życia społecznego spornej jednostki diagnostycznej (rok: 2019, tom: 1 i 2, strony: 295; 52), Wydawca: Oficyna Naukowa
    Status:
    Opublikowana