Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wielokryterialne metody w projektowaniu algorytmów uczących się strategii gier kombinatorycznych

2013/09/D/ST6/03932

Słowa kluczowe:

algorytmy koewolucyjne gry inteligencja obliczeniowa obliczenia inspirowane biologicznie algorytmy ewolucyjne obliczenia ewolucyjne sztuczna inteligencja uczenie ze wzmocnieniem

Deskryptory:

  • ST6_7: Sztuczna inteligencja, systemy inteligentne i wieloagentowe

Panel:

ST6 - Informatyka i technologie informacyjne: technologie i systemy informacyjne, informatyka, obliczenia naukowe, systemy inteligentne, m.in.:

Jednostka realizująca:

Politechnika Poznańska, Wydział Informatyki

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Wojciech Jaśkowski 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: SONATA 5 - ogłoszony 2013-03-15

Przyznana kwota: 334 124 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2014-02-18

Zakończenie projektu: 2017-02-17

Planowany czas trwania projektu: 32 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (8)
  1. Performance Profile: a Multi-Criteria Performance Evaluation Method for Test-Based Problems IF: 1,284
    Autorzy:
    Wojciech Jaśkowski, Paweł Liskowski, Marcin Szubert i Krzysztof Krawiec
    Czasopismo:
    International Journal of Applied Mathematics and Computer Science (rok: 2016, tom: 26, strony: 215-229), Wydawca: De Gruyter Open & University of Zielona Góra Press
    Status:
    Opublikowane
    Doi:
    10.1515/amcs-2016-0015 - link do publikacji
  2. Coevolutionary CMA-ES for Knowledge-Free Learning of Game Position Evaluation IF: 1
    Autorzy:
    Wojciech Jaśkowski i Marcin Szubert
    Czasopismo:
    IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games (rok: 2016, tom: 8, strony: 389-401), Wydawca: IEEE Press
    Status:
    Opublikowane
    Doi:
    10.1109/TCIAIG.2015.2464711 - link do publikacji
  3. Systematic N-Tuple Networks for Othello Position Evaluation IF: ,512
    Autorzy:
    Wojciech Jaśkowski
    Czasopismo:
    ICGA Journal (rok: 2014, tom: 37, strony: 85-96), Wydawca: International Computer Games Association
    Status:
    Opublikowane
  4. Mastering 2048 with Delayed Temporal Coherence Learning, Multi-Stage Weight Promotion, Redundant Encoding and Carousel Shaping IF: 1
    Autorzy:
    Wojciech Jaśkowski
    Czasopismo:
    IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games (rok: 2018, tom: 10, strony: 44269), Wydawca: IEEE Press
    Status:
    Opublikowane
    Doi:
    10.1109/TCIAIG.2017.2651887 - link do publikacji
  1. The Role of Behavioral Diversity and Difficulty of Opponents in Coevolving Game-Playing Agents
    Autorzy:
    Marcin Szubert, Wojciech Jaśkowski, Paweł Liskowski and Krzysztof Krawiec
    Konferencja:
    EvoApplicatoins, the European Conference on the Applications of Evolutionary Computation (rok: 2015, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 8-10.04.2015
    Status:
    Opublikowane
  2. High-Dimensional Function Approximation for Knowledge-Free Reinforcement Learning: a Case Study in SZ-Tetris
    Autorzy:
    Wojciech Jaśkowski, Marcin Szubert, Paweł Liskowski and Krzysztof Krawiec
    Konferencja:
    GECCO'15: Proceedings of the 17th annual conference on Genetic and Evolutionary Computation (rok: 2015, ), Wydawca: ACM
    Data:
    konferencja 11-1.07.2015
    Status:
    Opublikowane
  3. Comparison of Semantic-aware Selection Methods in Genetic Programming
    Autorzy:
    Paweł Liskowski, Krzysztof Krawiec, Thomas Helmuth and Lee Spector
    Konferencja:
    Proceedings of the Companion Publication of the 2015 Annual Conference on Genetic and Evolutionary Computation (rok: 2015, ), Wydawca: ACM
    Data:
    konferencja 11-15.07.2015
    Status:
    Opublikowane
  4. Multi-Criteria Comparison of Coevolution and Temporal Difference Learning on Othello
    Autorzy:
    Wojciech Jaśkowski, Marcin Szubert, Paweł Liskowski
    Konferencja:
    EvoApplications (rok: 2014, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 23-25.04.2014
    Status:
    Opublikowane
  5. Heterogeneous Team Deep Q-Learning in Low-Dimensional Multi-Agent Environments
    Autorzy:
    Mateusz Kurek and Wojciech Jaśkowski
    Konferencja:
    IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (rok: 2016, ), Wydawca: brak
    Data:
    konferencja 20-23 września
    Status:
    Opublikowane
  6. ViZDoom: A Doom-based AI Research Platform for Visual Reinforcement Learning
    Autorzy:
    Michał Kempka, Marek Wydmuch, Grzegorz Runc, Jakub Toczek, Wojciech Jaśkowski
    Konferencja:
    IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (rok: 2016, ), Wydawca: brak
    Data:
    konferencja 20-23 września
    Status:
    Opublikowane
  7. Discovery of Implicit Objectives by Compression of Interaction Matrix in Test-Based Problems
    Autorzy:
    Paweł Liskowski, Krzysztof Krawiec
    Konferencja:
    Parallel Problem Solving from Nature – PPSN XIII (rok: 2014, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 13-17.09.2014
    Status:
    Opublikowane
  8. Temporal Difference Learning of N-Tuple Networks for the Game 2048
    Autorzy:
    Marcin Szubert, Wojciech Jaśkowski
    Konferencja:
    IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 26-29.08.2014
    Status:
    Opublikowane