Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Metody bezpiecznej dynamicznej kompozycji i eksploracji treści i usług VR/AR w rozproszonym środowisku z wykorzystaniem opisów semantycznych.

2012/07/B/ST6/01523

Słowa kluczowe:

wirtualna rzeczywistość wzbogacona rzeczywistość Internet semantyczny web 3D sieć społecznościowa integralność danych prywatność użytkowników

Deskryptory:

  • ST6_8: Grafika komputerowa, przetwarzanie obrazów, wizualizacja komputerowa, multimedia, gry komputerowe
  • ST6_9: Interakcja człowiek – komputer, rozpoznawanie i synteza mowy, przetwarzanie języka naturalnego
  • ST6_5: Kryptologia, prywatność i bezpieczeństwo, informatyka kwantowa

Panel:

ST6 - Informatyka i technologie informacyjne: technologie i systemy informacyjne, informatyka, obliczenia naukowe, systemy inteligentne

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Krzysztof Walczak 

Liczba wykonawców projektu: 7

Konkurs: OPUS 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 757 800 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-07-01

Zakończenie projektu: 2017-01-16

Planowany czas trwania projektu: 42 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (9)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (14)
  • Publikacje książkowe (10)
  1. An Experimental Study of Spatial Sound Usefulness in Searching and Navigating through AR Environments
    Autorzy:
    Dariusz Rumiński
    Czasopismo:
    The Virtual Reality Journal (rok: 2015, tom: 19(3), strony: 223-233), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s10055-015-0274-4 - link do publikacji
  2. Ontology-Based Representation and Modelling of Synthetic 3D Content: A State-of-the-Art Review
    Autorzy:
    Flotyński J., Walczak K.
    Czasopismo:
    Computer Graphics Forum (rok: 2017, tom: 2017, strony: 45314), Wydawca: The Eurographics Association and John Wiley & Sons Ltd.
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/cgf.13083 - link do publikacji
  3. Conceptual knowledge-based modeling of interactive 3D content
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Czasopismo:
    The Visual Computer (rok: 2014, tom: 31(10), strony: 1287-1306), Wydawca: Springer Berlin Heidelberg
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00371-014-1011-9 - link do publikacji
  4. Customization of 3D content with semantic meta-scenes
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Czasopismo:
    Graphical Models (rok: 2016, tom: 88, strony: 23-39), Wydawca: Elsevier Inc.
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.gmod.2016.07.001 - link do publikacji
  5. Evaluation of learners' attitude toward learning in ARIES augmented reality environments
    Autorzy:
    Rafał Wojciechowski, Wojciech Cellary
    Czasopismo:
    Computers & Education (rok: 2013, tom: 68, strony: 570-585), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.compedu.2013.02.014 - link do publikacji
  6. Model for Adaptable Context-Based Biometric Authentication for Mobile Devices
    Autorzy:
    Adam Wójtowicz, Krzysztof Joachmiak
    Czasopismo:
    Personal and Ubiquitous Computing (rok: 2016, tom: 20(2), strony: 195-207), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00779-016-0905-0 - link do publikacji
  7. Securing ubiquitous AR services
    Autorzy:
    Adam Wójtowicz, Rafał Wojciechowski, Dariusz Rumiński, Krzysztof Walczak
    Czasopismo:
    Multimedia Tools and Applications (rok: 2018, tom: 77(20), strony: 26881–26899), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11042-018-5892-x - link do publikacji
  8. Semantic Modelling of Interactive 3D Content with Domain-specific Ontologies
    Autorzy:
    Jakub Flotyński
    Czasopismo:
    Procedia Computer Science (artykuł konferencyjny opublikowany w czasopiśmie i umieszczony w bazie Web of Science) (rok: 2014, tom: 35, strony: 531-540), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.procs.2014.08.134 - link do publikacji
  9. Semantic Representation of Multi-platform 3D Content
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Czasopismo:
    Computer Science and Information Systems (rok: 2014, tom: 11, strony: 1555-1580), Wydawca: ComSIS Consortium
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2298/CSIS131218073F - link do publikacji
  1. Knowledge-based Representation of 3D Content Behavior in a Service-Oriented Virtual Environment
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    Web3D 2017 - 22nd International Conference on 3D Web Technology (rok: 2017, ), Wydawca: ACM
    Data:
    konferencja 5-7 czerwca 2017
    Status:
    Złożona
  2. Semantic Multi-layered Design of Interactive 3D Presentations
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    The 2013 Federated Conference on Computer Science and Information Systems (materiały konferencyjne umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2013, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Informatyczne
    Data:
    konferencja 8-11.09.2013
    Status:
    Opublikowana
  3. Semantic query-based generation of customized 3D scenes (Best Paper Award)
    Autorzy:
    Walczak, K., J. Flotyński
    Konferencja:
    The 20th International Conference on 3D Web Technology (rok: 2015, ), Wydawca: ACM New York
    Data:
    konferencja 18-21.06.2015
    Status:
    Opublikowana
  4. Semantics-supported Collaborative Creation of Interactive 3D Content
    Autorzy:
    Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    Web3D 2017 - 22nd International Conference on 3D Web Technology (rok: 2017, ), Wydawca: ACM
    Data:
    konferencja 5-7 czerwca 2017
    Status:
    Złożona
  5. Microformat and Microdata Schemas for Interactive 3D Web Content
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    The 2013 Federated Conference on Computer Science and Information Systems (materiały konferencyjne umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2013, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Informatyczne
    Data:
    konferencja 8-11.09.2013
    Status:
    Opublikowana
  6. Semantic Model for Distributed Augmented Reality Services
    Autorzy:
    Dariusz Rumiński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    Web3D 2017 - 22nd International Conference on 3D Web Technology (rok: 2017, ), Wydawca: ACM
    Data:
    konferencja 5-7 czerwca 2017
    Status:
    Złożona
  7. Distributed Architecture of Secure Semantic AR Services
    Autorzy:
    Adam Wójtowicz, Rafał Wojciechowski, Dariusz Rumiński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    EuroVR Conference 2015 (rok: 2015, ), Wydawca: EuroVR
    Data:
    konferencja 15-16.10.2015
    Status:
    Opublikowana
  8. Semantic Contextual Augmented Reality Environments
    Autorzy:
    Dariusz Rumiński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    The 13th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality, ISMAR 2014 (materiały konferencyjne umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 10-12.09.2014
    Status:
    Opublikowana
  9. Semantic exploration of distributed AR services
    Autorzy:
    Krzysztof Walczak, Rafał Wojciechowski, Adam Wójtowicz
    Konferencja:
    AVR 2017 - 4th International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (rok: 2017, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 12-15 czerwca 2017
    Status:
    Złożona
  10. Building Contextual Augmented Reality Environments with Semantics
    Autorzy:
    Krzysztof Walczak, Dariusz Rumiński, Jakub Flotyński
    Konferencja:
    The 20th International Conference on Virtual Systems & Multimedia (rok: 2015, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 9-12.12.2014
    Status:
    Opublikowana
  11. Dynamic composition of interactive AR scenes with the CARL language
    Autorzy:
    Dariusz Rumiński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    The 5th International Conference on Information, Intelligence, Systems and Applications (materiały konferencyjne umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 7-9.07.2014
    Status:
    Opublikowana
  12. Modeling spatial sound in contextual augmented reality environments
    Autorzy:
    Dariusz Rumiński
    Konferencja:
    The 6th International Conference on Information, Intelligence, Systems and Applications (IISA 2015) (rok: 2015, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 06-08.07.2015
    Status:
    Opublikowana
  13. Semantic Modelling of Interactive 3D Content
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    Joint Virtual Reality Conference of EGVE - 19th Eurographics Symposium on Virtual Environments EuroVR - 10th EuroVR Conference (rok: 2013, ), Wydawca: Eurographics Association
    Data:
    konferencja 11-13.12.2013
    Status:
    Opublikowana
  14. The Challenge of Designing Interactive 3D Content (Keynote Paper)
    Autorzy:
    Krzysztof Walczak
    Konferencja:
    The European Conference on Cognitive Ergonomics 2015 (rok: 2015, ), Wydawca: ACM
    Data:
    konferencja 01-03.07.2015
    Status:
    Opublikowana
  1. Conceptual Semantic Representation of 3D Content
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Książka:
    Business Information Systems Workshops - BIS 2013. Lecture Notes in Business Information Processing (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2013, tom: 160, strony: 244-257), Wydawca: Springer, Berlin, Heidelberg
    Status:
    Opublikowana
  2. Mining in Dynamically Composed Scripted 3D Scenes for Better Access Control – Computational Evaluation
    Autorzy:
    Adam Wójtowicz
    Książka:
    Advances in Intelligent Systems and Computing - International Joint Conference SOCO'14-CISIS'14-ICEUTE'14 (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2014, tom: 299, strony: 423-432), Wydawca: Springer International Publishing
    Status:
    Opublikowana
  3. Building Augmented Reality Presentations with Web 2.0 Tools
    Autorzy:
    Krzysztof Walczak, Wojciech Wiza, Rafał Wojciechowski, Adam Wójtowicz, Dariusz Rumiński, Wojciech Cellary
    Książka:
    Advances in Intelligent Systems and Computing (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2015, tom: 369, strony: 595-605), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
  4. Ontology-based Creation of 3D Content in a Service-Oriented Environment
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Książka:
    The 18th International Conference on Business Information Systems (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2015, tom: 208, strony: 77-89), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
  5. Semantics-Supported Collaborative Creation of Interactive 3D Content
    Autorzy:
    Krzysztof Walczak
    Książka:
    Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. AVR 2017. Lecture Notes in Computer Science (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2017, tom: 10325, strony: 385-401), Wydawca: Springer, Cham
    Status:
    Opublikowana
  6. CARL: A Language for Modelling Contextual Augmented Reality Environments
    Autorzy:
    Dariusz Rumiński, Krzysztof Walczak
    Książka:
    Technological Innovation for Collective Awareness Systems - IFIP Advances in Information and Communication Technology (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2014, tom: 423, strony: 183-190), Wydawca: Springer Berlin Heidelberg
    Status:
    Opublikowana
  7. Multi-platform Semantic Representation of Interactive 3D Content
    Autorzy:
    Jakub Flotyński, Krzysztof Walczak
    Książka:
    Technological Innovation for Collective Awareness Systems - IFIP Advances in Information and Communication Technology (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2014, tom: 423, strony: 63-72), Wydawca: Springer, Berlin, Heidelberg
    Status:
    Opublikowana
  8. Creation of Interactive AR Content on Mobile Devices
    Autorzy:
    Dariusz Rumiński, Krzysztof Walczak
    Książka:
    Business Information Systems Workshops - BIS 2013. Lecture Notes in Business Information Processing (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2013, tom: 160, strony: 258-269), Wydawca: Springer, Berlin, Heidelberg
    Status:
    Opublikowana
  9. On-Demand Generation of 3D Content Based on Semantic Meta-Scenes
    Autorzy:
    Krzysztof Walczak, Jakub Flotyński
    Książka:
    Augmented and Virtual Reality - Lecture Notes in Computer Science (materiały konferencyjne wydane w formie książki) (rok: 2014, tom: 8853, strony: 313-332), Wydawca: Springer International Publishing
    Status:
    Opublikowana
  10. Versatile Augmented Reality Scenes for Tangible Interaction in Real-World Environments
    Autorzy:
    Rafał Wojciechowski
    Książka:
    Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. AVR 2017. Lecture Notes in Computer Science (materiały konferencyjne wydane w formie książki i umieszczone w bazie Web of Science) (rok: 2017, tom: 10325, strony: 490–500), Wydawca: Springer International Publishing AG
    Status:
    Opublikowana