Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wizje narodu w polskich podręcznikach do nauki historii - porównawcze badania antropologiczne

2012/06/A/HS3/00266

Słowa kluczowe:

edukacja dyskurs historia nacjonalizm naród podręczniki polityka historyczna tożsamość wspólnota

Deskryptory:

  • HS3_11: Etnografia i antropologia kulturowa (w tym: opis kultur tradycyjnych, antropologia magii, kultu i religii, zmiana kulturowa i procesy globalistyczne, antropologia zjawisk społeczno-kulturowych, etnicznych i tożsamościowych)

Panel:

HS3 - Wiedza o przeszłości: historia, archeologia, etnologia, antropologia kulturowa

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Wojciech Burszta 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: MAESTRO 3 - ogłoszony 2012-06-15

Przyznana kwota: 721 500 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-05-07

Zakończenie projektu: 2018-05-06

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Silencing the past, retropia, and teaching history
    Autorzy:
    Wojciech Józef Burszta
    Czasopismo:
    Sprawy Narodowosciowe. Seria Nowa (rok: 2018, tom: 50, strony: -), Wydawca: Instytut Slawistyki PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.11649/sn.1656 - link do publikacji
  2. UCISZANIE PRZESZŁOŚCI DLA TERAŹNIEJSZOŚCI. STRATEGIE I TECHNIKI SZKOLNEJ EDUKACJI HISTORYCZNEJ
    Autorzy:
    Wojciech Józef Burszta
    Czasopismo:
    Rocznik Antropologii Historii (rok: 2017, tom: VII (10), strony: 333-347), Wydawca: Instytut Historii i Archiwistyki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    Status:
    Opublikowana
  3. Education policy and history education as tools for shaping an open society in Poland: a critical anthropological analysis
    Autorzy:
    Katarzyna Majbroda
    Czasopismo:
    Sprawy Narodowościowe. Seria Nowa (rok: 2018, tom: 50, strony: -), Wydawca: Instytut Slawistyki PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.11649/sn.1646 - link do publikacji
  4. Politics of memory in Upper Silesian schools. Between Polish homogeneous nationalism and its Silesian discontents
    Autorzy:
    Krzysztof Jaskułowki, Piotr Majewski
    Czasopismo:
    Memory Studies (rok: 2020, tom: -, strony: ), Wydawca: Sage Publishing
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1177/1750698017741933 - link do publikacji
  5. Teaching history, teaching nationalism: A qualitative study of history teachers in a Polish post-industrial town
    Autorzy:
    Jaskułowski Krzysztof, Adrianna Surmiak
    Czasopismo:
    Critical Studies in Education [35 punktów] (rok: 2017, tom: 58, strony: 36-51), Wydawca: Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17508487.2015.1117006 - link do publikacji
  6. Teaching the nation. History and nationalism in the Polish school history education
    Autorzy:
    Krzysztof Jaskułowski, Piotr Majewski
    Czasopismo:
    British Journal of Sociology of Education [30 punktów] (rok: 2017, tom: -, strony: 77-91), Wydawca: Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/01425692.2017.1304205 - link do publikacji
  7. The Politics of Nationalism in the Polish-German Borderland
    Autorzy:
    Krzysztof Jaskułowski
    Czasopismo:
    Sprawy Narodowościowe. Seria Nowa (rok: 2018, tom: 50, strony: -), Wydawca: Instytut Slawistyki PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.11649/sn.1711 - link do publikacji
  1. -
    Autorzy:
    Wojciech Józef Burszta, Paweł Dobrosielski, Krzysztof Jaskułowski, Katarzyna Majbroda, Piotr Majewski, Michał Rauszer
    Książka:
    Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej (rok: 2018, ), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Katedra
    Status:
    Przyjęta do publikacji